יחידת החילוץ מתחדשת: צפו באימון הימי

בנצי לייזרוביץ No Comments on יחידת החילוץ מתחדשת: צפו באימון הימי

יחידת החילוץ מגילות ים-המלח מתחדשת ומתכוננת לכל תרחיש: לאחר למעלה מעשור היחידה מקימה מחדש את הצוות הימי, ולשורותיה הצטרפה סירת גומי עם מנוע חשמלי המותאם לתנאי השיט בים-המלח

צילום: יחידת החילוץ מגילות ים-המלח
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לאור ריבוי אירועי הסחיפה והטביעה של רוחצים בים-המלח בשנים האחרונות, פיקוד יחידת החילוץ מגילות בשיתוף משטרת ישראל והאגף לשיטור ימי, ביצוע עבודת מטה סדורה ומעמיקה לבחינת האמצעים הקיימים בעולם הימי אשר יכולים להתאים לביצוע המשימה במי ים-המלח, אשר השונים בתכלית מכל מקור מים אחר שכן רמת המליחות בים המלח עומדת על 34.5% (בערך פי 3 מהים התיכון) דבר הפוגע במנועים המוטורים ובסירות הקונבציונליות.

בסיום תהליך הבדיקה, העביר השיטור הימי לרשות היחידה סירת גומי מדגם Zodiac MK II עם מנוע חשמלי ייחודי ואמצעים נוספים התומכים את היכולת הימית לביצוע פעולות חילוץ מצילות חיים בים-המלח.

מספר מתנדבים מהיחידה עוברים בימים אלו הכשרה בקורס "משיט סירה מהירה" בהובלת האגף לשיטור הימי של משטרת ישראל, לצורך קבלת רשיון ממשרד התחבורה/ מנהל הספנות.

מתן מוראד, מפקד יחידת החילוץ מגילות מספר: "בשנים האחרונות נדרשנו להגיב למספר רב של אירועים בגזרה הימית ואם נכמת למספרים, אז רק בשנת 2022 טיפלנו בכ-17 נפגעים שהם בעצם 6% מכלל מקרי הטביעה בארץ. כיחידת חילוץ, לא הייתה לנו היכולת לתת את המענה המקצועי למצבים אלו. לשם כך, פנינו לא פעם לעזרתו של אדם פרטי תושב האזור שמפעיל סירה ייחודית בים-המלח והוא, בטוב ליבו, התנדב בכל פעם ובכל שעה לסייע במשימות הצלת החיים".

"הודות לשיתוף הפעולה המצויין עם משטרת מחוז ש"י, תחנת מעלה אדומים והשיטור ימי, קיבלנו לאחרונה סירת גומי עם מנוע חשמלי ייחודי שידעו לעמוד בתנאי השייט במימי ים-המלח המאתגרים והקמנו צוות ימי בהובלתו של און זביצקי, מתנדב ותיק ביחידה בעל רשיון משיט ושנים רבות של נסיון בתחום הימי".

"אין לי ספק כי הסירה החדשה יחד עם הידע הרב שיועבר וילמד בצוות שנבנה, משדרג לאין שיעור את יכולות היחידה במטרה להציל חיים" אמר מפקד היחידה.

צילום: יחידת החילוץ מגילות ים-המלח.



0 תגובות